Найголовніша
проблема сучасних батьків – брак часу для прояву уваги своїй дитині.
З’являється непорозуміння, конфлікти між батьками та дітьми. Основне завдання
психологічного супроводу – сприяти гармонізації дитячо-батьківських взаємин.
Робота класного керівника з
батьками будується в залежності від вікових особливостей дитини:
-
адаптація до шкільного середовища (1, 5, 9 класи);
-
адаптація учнів до навчання в середній ланці;
-
період гострої підліткової кризи (7-9 класи);
-
професійне самовизначення ( 10-11 класи) та ін.
Класний
керівник надає допомогу батькам при виникненні проблем у розвитку, навчанні,
вихованні, професійному самовизначенні та соціальної дезадаптації дітей.
А також використовує розвивальну функцію при взаємодії з батьками.
Починаючи
з минулого року, в нашій школі триває активна діяльність класного керівника і
психолога, який допомагає і класним керівникам, і батькам глибше усвідомити
вікові потреби дитини, його емоційний стан, які тривожні симптоми з’являються в
поведінці та спілкуванні з іншими дітьми, і що треба робити, щоб не було
загострення конфлікту.
Тому
використовуються такі форми роботи
психолога з батьками:
1.
Індивідуальні консультації батьків за запитом, яких
турбує тривожність, агресивність, замкнутість, девіантна поведінка дитини. Під
час таких консультацій було діагностовано увагу, пам'ять, вольову сферу дітей,
а потом проведено корекційне заняття.
2.
Традиційної в нашій школі є робота з майбутніми
першокласниками та їх батьками. І цього року було проведено діагностування
інтелектуального розвитку дітей та ознайомлення з цими результатами їхніх
батьків.
3.
Тематичні батьківські збори, на яких проводилася
лекція для батьків 1-4 класів на тему
«Ідеальні батьки – які вони є?», анкетування для батьків 7-9 класів на тему «Проблеми
підліткового віку» та 9 класу на тему «Стилі виховання»; результати заняття з
арт-терапії «Дитячі страхи» були представлені батькам 1-7 класів та
тренінгового заняття «Схильність дитини у виборі професії» 10-11 класів,
«Таланти моєї родини», «Родинні свята» проходили для батьків і учнів 3-4 класів
у формі театралізованої презентації кожної сім’ї.
4.
Колективна творча діяльність батьків, дітей і вчителів
реалізувалася у загальношкільних святах: «На крилах миру і добра», «Ярмарок
квітів», новорічні свята.
При
підготовці до проведення даних заходів, використовувався діагностичний
матеріал: анкетування, тестування, тренінги.
Таким
чином, виконуючи велику роботу, основною її метою є формування емоційно
стійної, комунікабельної особистості, допомогти краще пізнати свою
дитину, її місце в соціумі, проявити взаєморозуміння між дітьми та їх батьками,
класними керівниками
Слід
зауважити, що така взаємодія дає свій результат: батьки проявляють активність в
діяльності школи, виявляють свою
зацікавленість навчально-виховним процесом. Збільшився показник відвідування батьківських
зборів, бо батьки самі стають активними учасника цього процесу, що сприяє довірливим
стосункам між класним керівником і батьками та уникненню загострення конфліктів
між учнями, учнями і вчителями, та їх батьками.
Цього
року разом з психологом ми плануємо провести тренінги на соціометричні
дослідження, з метою покращення міжособистісних відносин між дітьми та
батьками, продовжити роботу над виявленням і розвитком схильностей і талантів
дітей, з наданням рекомендацій батькам з метою поліпшення емоційної сфери і
дитини, і їх родини, працювати з
обдарованими дітьми, і обов’язковим залученням до активної діяльності батьків
наших учнів.
Немає коментарів:
Дописати коментар