понеділок, 30 березня 2015 р.

Виступ на семінарі



Найголовніша проблема сучасних батьків – брак часу для прояву уваги своїй дитині. З’являється непорозуміння, конфлікти між батьками та дітьми. Основне завдання психологічного супроводу – сприяти гармонізації дитячо-батьківських взаємин.
         Робота класного керівника з батьками будується в залежності від вікових особливостей дитини:  
- адаптація до шкільного середовища (1, 5, 9 класи);
- адаптація учнів до навчання в середній ланці;
- період гострої підліткової кризи (7-9 класи);
- професійне самовизначення ( 10-11 класи) та ін.
Класний керівник надає допомогу батькам при виникненні проблем у розвитку, навчанні, вихованні, професійному самовизначенні та соціальної дезадаптації  дітей. А також використовує розвивальну функцію при взаємодії з батьками.
Починаючи з минулого року, в нашій школі триває активна діяльність класного керівника і психолога, який допомагає і класним керівникам, і батькам глибше усвідомити вікові потреби дитини, його емоційний стан, які тривожні симптоми з’являються в поведінці та спілкуванні з іншими дітьми, і що треба робити, щоб не було загострення конфлікту.
Тому використовуються такі форми роботи  психолога з батьками:
1.     Індивідуальні консультації батьків за запитом, яких турбує тривожність, агресивність, замкнутість, девіантна поведінка дитини. Під час таких консультацій було діагностовано увагу, пам'ять, вольову сферу дітей, а потом проведено корекційне заняття.
2.     Традиційної в нашій школі є робота з майбутніми першокласниками та їх батьками. І цього року було проведено діагностування інтелектуального розвитку дітей та ознайомлення з цими результатами їхніх батьків.
3.     Тематичні батьківські збори, на яких проводилася лекція для батьків  1-4 класів на тему «Ідеальні батьки – які вони є?», анкетування для батьків 7-9 класів на тему «Проблеми підліткового віку» та 9 класу на тему «Стилі виховання»; результати заняття з арт-терапії «Дитячі страхи» були представлені батькам 1-7 класів та тренінгового заняття «Схильність дитини у виборі професії» 10-11 класів, «Таланти моєї родини», «Родинні свята» проходили для батьків і учнів 3-4 класів у формі театралізованої презентації кожної сім’ї.  
4.     Колективна творча діяльність батьків, дітей і вчителів реалізувалася у загальношкільних святах: «На крилах миру і добра», «Ярмарок квітів», новорічні свята.
При підготовці до проведення даних заходів, використовувався діагностичний матеріал: анкетування, тестування, тренінги.
Таким чином, виконуючи велику роботу, основною її метою є формування емоційно стійної,  комунікабельної  особистості, допомогти краще пізнати свою дитину, її місце в соціумі, проявити взаєморозуміння між дітьми та їх батьками, класними керівниками
Слід зауважити, що така взаємодія дає свій результат: батьки проявляють активність в діяльності школи,  виявляють свою зацікавленість навчально-виховним процесом. Збільшився показник відвідування батьківських зборів, бо батьки самі стають активними учасника цього процесу, що сприяє довірливим стосункам між класним керівником і батьками та уникненню загострення конфліктів між учнями, учнями і вчителями, та їх батьками.
Цього року разом з психологом ми плануємо провести тренінги на соціометричні дослідження, з метою покращення міжособистісних відносин між дітьми та батьками, продовжити роботу над виявленням і розвитком схильностей і талантів дітей, з наданням рекомендацій батькам з метою поліпшення емоційної сфери і дитини, і їх родини, працювати  з обдарованими дітьми, і обов’язковим залученням до активної діяльності батьків наших учнів.

Немає коментарів:

Дописати коментар